Vreugdevol Valencia

-  Op reis   -  Vreugdevol Valencia
valencia oude stad

Spaanstalige landen vindt ik fantastisch, Spaanse steden, Spaans eten, Spaanse mensen, het Spaanse temperament, het Spaanse weer, I Love all of them! Het is een beetje jeugdsentiment denk ik.. Mijn vader woonde toen ik klein was op Gran Canaria en ik kwam daar zowat elke schoolvakantie en later verhuisde hij er weer naartoe. Ik zou niet een kunnen tellen hoe vaak ik er geweest ben. Sindsdien, overal waar Spaans gesproken wordt, voelt een beetje als thuis en wordt ik ontzettend blij van. Valencia stond al een tijd op mijn ‘to go to’ lijstje en we zijn er eindelijk geweest! Helaas was ik ziek, maar dat mocht de pracht en de pret niet drukken. Wat pijnstillers erin en gaan ;)

~ adv. ~

We waren er 3 dagen en hebben daar optimaal gebruik van gemaakt. We zaten in hotel ILUNION Aqua 4, ja die in het shoppingcenter, haha, top plek om even snel wat te shoppen in plaats van een hele dag eraan te besteden. Shoppen in Spanje is natuurlijk ook helemaal super; Zara, Mango, Pull&Bear en Bershka zijn goedkoper dan in Nederland (het komt er natuurlijk vandaan) en je hebt er Stradivarius, Springfield, Blanco en ga zo maar door <3. Teun houdt opzich wel van shoppen, maar snel en absoluut geen hele dag, dus dit was een perfecte plek om beide partijen tevreden te stellen. De locatie van het hotel ligt tussen de oude stad en het strand in, naast het Aquarium en het Science museum. Prima plek om alles te zien en zo efficient mogelijk het weekend door te komen. Ga je nou langer dan een lang weekend dan zou ik wel een hotel in de oude stad aanraden, dan heb je alle tijd om alles rustig te bekijken en om ernaartoe te gaan.

Oude stad

Leuke terrasjes, mooie kerken en temperamentvolle tapasbars! De oude stad is waanzinnig bouw, de bouwstijl is echt, naja het lijkt gewoon alsof je door een levensgroot museum loopt. Veel leuke terrasjes om even bij te komen en jezelf te verkoelen met een lekker drankje.

valencia eten

Actief doen

Wij hebben fietsen gehuurd en zijn heerlijk naar het strand gefietst, daar hebben we een drankje gedaan en zijn toen (op aanraden) naar Mas Bonitas gegaan. Och wat hebben we daar fantastisch gegeten zeg! Ik raad het restaurant ook zeer zeker aan, het ligt op een plek dat je niet zou verwachten dat er nog wat komt. Want als je langs de boulevard fietst is op een gegeven moment de boulevard klaar, denk je.. Nee hoor fiets maar door over het betonnen blok en tadaaa daar zit Mas Bonitas, een heel zoet, biologisch tentje met een binnentuin en te lekker eten. De home-made nachos en de Mimosa zou ik zeker niet overslaan.

mas bonita valenciaZwoele zomeravonden aan het strand

Na de uitgebreide lunch zijn we op het strand neergeploft, even uitbuiken in de zon. Na een paar uur hebben we het zand van ons afgeklopt en zijn we weer op de fiets gesprongen op weg naar een restaurant van een oud sterrenchef, ook een absolute must do! Je moet er weer een stukje voor fietsen langs een soort trailerparc maar het is zeker de moeite waard.

Op de terugweg kreeg ik helemaal een warm gevoel, iedereen zat buiten op straat met tafels, stoelen, eten, familie, gezelligheid. Wat een leuke cultuur toch! En het was niet een klein stukje, nee overal waar we fietsten, de hele weg lang, zagen we volop families aan tafels vol met lekkernijen en flessen wijn.

Science museum

De laatste dag alweer. Nadat we de fietsen hebben ingeleverd stappen we het science museum in. Ik zag iets voorbij komen van Monsters Inc en dacht, daar wil ik heen! Iets te vroeg gejuicht of niet goed gekeken, maar ik ben daar geen Monsters Inc tegen gekomen. Wel kuikentjes die zichzelf uit het ei aan het pikken waren, ik moet zeggen dat ik daar ook met plezier naar heb gekeken ;) Nog een paar leuke experimenten, het is een soort NEMO museum, alleen zijn de shows in het Spaans, en dus niet voor iedereen weggelegd. Leuk museum voor als je toch in de buurt bent, maar niet iets wat verschrikkelijk is als je er geen tijd voor hebt.

science museum valencia

Als afsluiter hebben we uitgebreid Taco Bell geluncht voor we naar het vliegveld terug moesten, I know, Taco Bell…waar is EerlijkerEten gebleven? Ook wij eten wel eens wat minder gezond, 80 – 20 regel he ;)

Natuurlijk wil ik er heel graag nog een keer naar terug voor een betere do-over, maar dat komt vast nog wel!